تبلیغات اینترنتی

تبلیغات و افزایش فروش در فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات و افزایش فروش در فضای مجازی

niketablighat.ir

سر بزنید

  • ۰
  • ۰

Image result for ‫اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing چیست؟‬‎






 افراد صاحب نفود چه کسانی هستند؟ کجا باید آنها را پیدا کنیم؟ در این مقاله سعی داریم شما را با روشی جذاب در بازاریابی و برندینگ آشنا کنیم و سپس در مفالات بعدی نمونه های عملی و راهکارهای اجرایی برای بهره مندی از این شیوه نوین بازاریابی را به شما ارائه می کنیم.

بازاریابی افراد تاثیرگذار (INFLUENCER MARKETING) چیست؟

بازاریابی افراد تاثیرگذار (Influencers) به معنای بازاریابی محصولات و خدمات توسط آن دسته از افرادی است که بر عموم مردم نفوذ دارند، مانند مشاهیر،چهره های محبوب جامعه، هنرمندان، ورزشکاران و … همه کسانیکه هوادارانی برای خود دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ برخلاف بازاریابی به معنای عام و معمول است و مصرف‌کنندگان (مخاطبان) را به طور مستقیم هدف تبلیغات قرار نمی دهد. در واقع به واسطه نفوذ افراد تاثیرگذار در جامعه، شرکتها می توانند محصول یا خدمات خود را به بازار بشناسانند. اینفلوئنسر مارکتینگ اثری مشابه بازاریابی دهان به دهان دارد، با این تفاوت که مستلزم معرفی مستقیم نیست و معمولا به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می شود که تاثیرگذاری به مراتب بیشتری از روشهای معمول دارد.



چگونه می‌توان صاحبان نفوذ (INFLUENCERS) را پیدا نمود



این نفوذ ممکن است در هر کسی وجود داشته باشد و لزوماً فرد صاحب نفوذ یکی از مشاهیر نیست. هر چند برای بازاریابی کالاها اغلب از مشاهیر استفاده می‌شود، زیرا در نظر عموم مردم بسیار قابل احترام و به علاوه بسیار در معرض دیدند. در واقع وقتی فردی مشهور از محصولی استفاده می‌کند، با احترامی که نزد مردم دارد، مهر تأییدی بر کیفیت آن محصول میزند



در سالهای اخیر بلاگرها، اینستاگرامرها و نویسندگان فضای مجازی نیز به دسته افراد تاثیرگذار پیوستند، چون قابل اعتمادند و از وفاداری مخاطبانشان برخوردارند. وقتی یک بلاگر محصولی را معرفی می‌کند، تأثیرش از تبلیغات به شکل سنتی بسیار بیشتر است. شرکت ها می‌توانند با بهره‌گیری از افراد صاحب نفوذ از بدبینی و سوءظن حاصل از پیام‌های تبلیغاتی مستقیم و به قول معروف گل‌درشت مصون بمانند. برای پیدا کردن آنها کافیست چرخی در شبکه های اجتماعی بزنید اما ارتباط با آنها کار آسانی نیست.

حوزه‌ی مختلف




 بلاگر یا سلبریتی‌ای که در حوزه‌ی سلامت و تناسب اندام شناخته می‌شود هرگز نمی‌تواند تاثیری که در معرفی محصولات رژیمی و ورزشی داشته در معرفی گوشی‌های موبایل داشته باشد و یا این که یک اینفلوئنسر نمی‌تواند در دو کمپین مختلف به طور همزمان تاثیرگذار باشد.


تعداد مخاطبان

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در مواجه با اینفلوئنسرها معیار کیفیت سنجی آن‌ها بر اساس تعداد مخاطبان، لایک‌ها و کامنت‌های آن‌هاست در صورتی که این اعداد و ارقام صرفا به معنی محبوبیت افراد می‌باشد و نه تاثیرگذاری بیشتر، ممکن است شخصی مخاطبان کمتری داشته اما به دلیل دانش، تخصص و بهایی که به مخاطبان خود می‌دهد به مراتب تاثیرگذارتر از شخصی باشد که مخاطبان بسیار زیادی دارد اما از قدرت نفوذ و اعتبار پایینی برخوردار است.


پس تعداد مخاطبان و تعامل آن‌ها تنها معیاری برای اندازه‌گیری محبوبیت افراد است و نه میزان تاثیرگذاری آن‌ها.



اینفلوئنسرها یک انتخاب مهم هستند


کاملا برعکس تبلیغات تلویزیونی که در میان برنامه‌های تلویزیون ناگهان پخش می‌شوند و فقط به خاطر این که کنترل تلویزیون رو پیدا نمی‌کنید ناچار به دیدن آن هستید و یا بیلبوردهای خیابان که فقط به خاطر این که در جلوی چشم هستند دیده می شوند، مخاطبان با میل خود اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند و به پیشنهاداتشان گوش می‌دهند.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی