تبلیغات اینترنتی

تبلیغات و افزایش فروش در فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات و افزایش فروش در فضای مجازی

niketablighat.ir

سر بزنید

  • ۰
  • ۰



Image result for ‫تغییر سایز در عکس فتوشاپ‬‎



چگونگی تغییر اندازه یک تصویر از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین مهارت‌هایی است که دانستنش برای هر کاربری لازم است. 

اگر بخواهید تصویری را در وبلاگ‌تان بگذارید باید در ابعاد مناسب باشد یا اگر می‌خواهید عکسی را برای کسی بفرستید برای پایین آوردن حجم باید ابعادش کوچک شود و حتی برای به‌اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی هر تصویری با هر اندازه‌ای قشنگ دیده نخواهد شد.

برای تغییر ابعاد یک‌عکس، از ابزارهای متنوعی روی رایانه و موبایل می‌توان بهره گرفت، اما با توجه به آن‌که فتوشاپ از اصلی‌ترین ابزارهای ویرایش تصویر به شمار می‌آید، در این مطلب راهکارهای مختلف تغییر اندازه را در این نرم‌افزار پرطرفدار مرور می‌کنیم. 


فتوشاپ 


در ابتدا تصویر (عکس) مورد نظر خود را توسط برنامه فتوشاپ باز کنید.

حال برای دسترسی به گزینه تغییر سایز (ابعاد) تصویر دو مسیر پیش رو خواهید داشت:

مسیر اول: ابتدا بر روی زبانه Image کلیک کنید و پس از باز شدن کادر گزینه های زیر مجموعه، گزینه Image Size را انتخاب نمایید.


مسیر دوم: کلید تر کیبی Alt+Ctrl+I را از صفحه کلید بفشارید.

پس از انجام یکی از روش های بالا کادر تغییر سایز با نام Image Size باز خواهد شد


گزینه ها و اطلاعات موجود  در این پنجره عبارتند از:
1-Image Size 


 سایز حجمی تصویر باز شده در کنار این گزینه نمایش داده میشود.


2-Dimensions 


 از این گزینه میتوان برای مشاهده ابعاد تصویر به واحد های مختلف اعم از میلیمتر، سانتیمتر، اینچ، نقطه، پیکسل و… استفاده میگردد. با کلیک بر روی این گزینه و باز شدن کادر زیر مجموعه های آن به واحد های اندازه گیری مختلف دسترسی خواهید داشت و از این پس میتوانید روبروی این گزینه ابعاد تصویر خود را پس از تغییر اندازه، به واحد انتخاب شده مشاهده نمایید.





3-Fit to 


 این گزینه بصورت پیش فرض بر روی Original Size (سایز واقعی تصویر) قرار دارد. با کلیک بر روی دکمه این گزینه استانداردهای اندازه ای دیگری در اختیار شما قرار خواهند گرفت که قادر خواهید بود بوسیله این استانداردها تصویر خود را به همان اندازه تغییر دهید. قبل از استفاده از این امکان، از متناسب بودن سایز تصویر خود مطمئن شوید زیرا تصاویر کوچک پس از بزرگ شدن کم کیفیت خواهند شد.


4-Width


 از این گزینه برای تغییر عرض تصاویر استفاده میگردد.

5-Height 


 از این گزینه برای تغییر ارتفاع تصویر استفاده میگردد.

تغییر ابعاد تصوبر در واحد های مختلفی انجام میگیرد که کاربر قادر خواهد بود این واحد را تغییر داده و متناسب با نیاز خود از واحد دلخواه استفاده کند. برای تغییر واحد ابعاد تصویر کافیست بر روی دکمه واحد ابعاد در جلوی یکی از گزینه های Width و یا Height کلیک کنید.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی