ساخت کپشن های فوق العاده
کپشن چیست
کپشن در واقع متنی است که در زیر یک پست اینستاگرامی به نمایش در میآید. این کپشن میتواند تا ۲۰۰۰ کاراکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلکهای مختلف در آن استفاده شود. به علاوه، شما میتوانید تا ۳۰ هشتگ مختلف را درون کپشن قرار دهید. البته این بدان معنی نیست که تا میتوانید از شکلک و هشتگ در کپشن خود استفاده کنید. بلکه لازم است کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند
تن کپشن
تن کپشن، نشاندهنده هویت شما (یا برند شما) است و بنابراین لازم است در نوشتن آن دقت به خرج دهید. باور کنید که یک کپشن خوب میتواند در سرگرم کردن مخاطبان شما تاثیر بسیاری بالایی داشته باشد و واکنش آنها نسبت به پست شما را چند برابر کند
مخاطبان خود را بشناسید
کدام دسته از ۷۰۰ میلیون کاربری که هر ماه در اینستاگرام فعالیت دارند، مشتریان و مخاطبین شما محسوب میشوند؟ بله، واضح است که اولین قدم برای اینکه بتوانید متن های زیبا و موثری برای کپشن های اینستاگرام خود بنویسید، این است که دقیقاً بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند.
سعی کنید جواب این سوالات را در مورد دنبال کنندگان اینستاگرام خود پیدا کنید: آنها اکثراً چه جنسیتی دارند؟ چند ساله هستند؟ در کجا زندگی میکنند؟ شغلشان چیست؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟
فقط زمانی که شما جواب این سوالها را بدانید، میتوانید محتوای مناسبی را بر اساس سلایق و نیازهای مخاطبان خود به آنها ارائه دهید. با شناخت مخاطب خودتان است که میفهمید چگونه باید با او ارتباط برقرار کنید و در مورد سبک متنهای خود تصمیمگیری کنید.
پیام خودتان را بشناسید
مساله شما، فقط با شناخت مخاطب به پایان نمیرسد. شما نیاز دارید که پیام خودتان را هم بشناسید. یعنی بدانید که چه حرفی را میخواهید به مخاطبان منتقل کنید. این موضوع هم در مورد صفحههای شخصی و هم در مورد صفحات تجاری صدق میکند.
پیدا کردن پاسخ این سوالها در مسیر خودشناسی به شما کمک خواهد کرد: باورها و ارزشهای شما چه هستند؟
تألیف و تنظیم یک کپشن باکیفیت
شما باید زمان کافی برای تألیف و تنظیم یک کپشن باکیفیت و عالی اختصاص دهید. کپشن شما باید طوری باشد که فالوورها را همیشه به صفحهتان جذب کند؛ آنها را به قدری سرگرم و راضی کند که ایشان راغب به به اشتراک گذاری آن پست با دوستان خود شوند؛ و ایشان را به مشارکت با پست شما وادارد.
مطالب مهم را در جملات اول کپشن بگنجانید.
حداکثر تعداد کاراکتر مجاز در کپشن اینستاگرام، 2200 کاراکتر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صفحهی اصلی کاربران اینستاگرام، تنها سه یا چهار جملهی اول کپشن در پایین عکس نوشته میشود و باقی، کوتاه میشوند.
مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید.
بهترین راه برای افزایش احتمال به اشتراک گذاری پست ها در اینستاگرام و جذب فالوور، این است که مخاطب را در کپشن های تصاویر به انجام کاری دعوت کنید. این بدان معناست که شما باید با استفاده از افعال امری، مخاطب را ترغیب کنید که کاری را انجام دهد؛ نه اینکه صرفاً در نقش یک بینندهی منفعل، مطلب را بخواند و از آن رد شود. ما به این نتیجه رسیدیم که در توییتر، پست های حاوی فعل بیش از کپشن های حاوی مقولات “اسم” و “صفت” به اشتراک گذاشته میشوند؛ این قضیه میتواند درمورد اینستاگرام هم صدق کند.
فالوور را به لینک بیو هدایت کنید
امکان درج آدرس URL فعال (که با کلیک بر آن به سایت مذبور هدایت شود)، فقط در قسمت “وبسایت” (website) در بیوگرافی وجود دارد. به همین دلیل است که پروفایل های بهینهی اینستاگرام، آن آدرس URL را دائماً بروزرسانی میکنند و لینک آخرین و تازه ترین مطالب وبلاگ، ویدئوهای یوتیوب، محصولات یا خدمات خود را قرار میدهند؛ و سپس، از کپشن های اینستاگرام خود، فالوور را به کلیک برروی لینک بیو دعوت میکنند.
موفق باشید