تبلیغات اینترنتی

تبلیغات و افزایش فروش در فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات و افزایش فروش در فضای مجازی

niketablighat.ir

سر بزنید

  • ۰
  • ۰

نرم افزار های مدل سازه 3 بعدی




نرم افزار های مدلسازی سه بعدی این امکان را به شما میدهد که مدل های پایه ای از کارکترها یا آبجکت های خود را طراحی کنید. نرم افزار های کامل شامل ابزار هایی هستند که می توانید طراح های خود را با جزئیات واقع بینانه تطبیق دهید. نرم افزار های سه بعدی بسیاری در بازار وجود دارد که در اینجا به برخی از بهترین ها اشاره میکنیم:
 
AutoCAD 

 طراحان سه بعدی مدت زیادی از این نرم افزار حتی تا قبل از محبوبیت آن استفاده می کردند. این نرم افزار تجاری در حدود سال 1982 ساخته شد و توسط بسیاری از طراحان به عنوان استاندارد طلایی شناخته شده است. در حال حاضر این نرم افزار قابل اجرا در سیستم های ویندوز و مک است.
 
ZBrush از Pixologic 

 این نرم افزار تکنیک های مجسمه سازی خاک رس را به نرم افزار حرفه ای خود اضافه میکند. انجام این پروسه برای کاربران حرفه ای ساعت ها به طول می انجامد. بنابراین برای مبتدیان در مدل سازی سه بعدی توصیه نمی شود. توسعه دهندگان این نرم افزار سیستم طراحی Sculptris را نیز تولید کرده اند که یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی مشابه اما ساده است که طراحان مبتدی می توانند از آن استفاده کنند.
 
3DS Max از Autodesk 

 این نرم افزار با توسعه دهندگان بازی های ویدیویی و هنرمندان جلوه های بصری محبوب است. اگرچه این نرم افزار می تواند انمیشن و مهندسی را مدیریت کند اما این ویژگی ها نیاز به آموزش گسترده ای برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای دارند. این نرم افزار قابل اجرا با سیستم عامل ویندوز است.
 
SketchUp 

 یک نرم افزار سه بعدی برای طراحانی است که در زمینه مدل سازی سه بعدی تجربه کافی دارند. SketchUp مختص مهندسی معماری است و اغلب برای تجسم معماری، طراحی داخلی، برنامه ریزی شهری، مهندسی ساخت و ساز استفاده می شود. این نرم افزار در حال حاضر قابل استفاده برای سیستم عامل های ویندوز و مک است.
 
Blender : نرم افزاری مناسب برای مدلسازی 3بعدی است که برای خلق فیلم های متحرک، جلوه های بصری، هنر و برنامه های تعاملی و بازی های ویدیویی مناسب است. این نرم افزار در سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا است.


نقش مدل سازی سه بعدی در طراحی های ساختمان


طراحی ساختمان ها همواره یک کار بسیار دقیق بوده و نیاز به تخصص و تجربه خاصی از بالاترین درجه را دارد. با این حال از زمان آغاز تا کنون مدل سازی سه بعدی دستخوش تغییرات زیادی بوده است. در حال حاضر دامنه وسیعی برای انعطاف پذیری و ایجاد ایده های مشتری در طراحی در هر مرحله وجود دارد. علت این استفاده گسترده نه تنها به دلیل به روز بودن آن است، بلکه به این دلیل است که یک رویکرد بسیار مفید برای انجام کار است.



 

مثال


به طور مثال معمار یک پروژه انواع مختلفی از یک طرح را به مشتری نشان میدهد و مشکل های احتمالی با سلیقه ی مشتری را در هر مرحله میتواند رفع کند. این رویکرد در معماری و طرح های زمان های دور، قطعا امکان پذیر نبود. این که به مشتری توضیح دهند که ساختار نهایی پروژه مورد نظراشان به شکل خواهد بود، کار بسیار دشواری بود. همه چیز بر اساس مفروضات بود و این بدان معنی بود که تمام پروژه ها آن قدر تکرار می شد تا انتظارات مشتری را برآورده کند.


با استفاده از نرم افزار های مدل سازی سه بعدی، بسیاری از پروژه ها را می توان به دلخواه طراحان و مشتریان، با کار کمتر و نتایج سریعتر و موثرتری به سرانجام رساند. خلق یک طرح مجازی تصویر دقیق تری از آنچه که باید ساخته شود، بدون هیچ ابهامی به مشتری می دهد. علاوه بر این، در حالی که نسخه های قدیمی این نرم افزارها چندین ساعت برای یک رندر زمان می برند، نسخه های جدید بسیار سریع تر هستند و به عنوان ابزاری کامل برای اجرای پروژه ها به کار می روند.



موفق باشید

نظرات (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی